Selecteer een pagina

Vragen over uw energiecontract

Ik zit al jaren bij dezelfde leverancier. Waarom zou ik weggaan?

U zou natuurlijk zeggen dat trouwe klanten beloond worden. Dit is alleen niet het geval. Als trouwe klant van een energieleverancier ga je zelfs iedere keer meer betalen. Ook al heeft de energiemaatschappij het bijvoorbeeld over ’trouwe klant voordeel’.

Ik heb alleen een elektriciteitsaansluiting. Heeft het dan zin om ieder jaar over te stappen?

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Ik heb zonnepanelen. Loont het dan om ieder jaar over te sluiten?

Ook voor klanten met zonnepanelen bieden wij onze diensten aan. Wanneer u ook nog gewoon een gasaansluiting hebt, loont overstappen altijd wel. Wanneer u zonnepanelen hebt en geen gasaansluiting verschilt het per situatie of overstappen loont. Graag kijken we met u mee wat in jouw situatie aan te bevelen is.

Ik zou een cashback krijgen van mijn leverancier, maar heb deze niet ontvangen. Hoe kan dat?

Het verschilt per energieleverancier of de cashback los op de rekening gestort wordt of dat deze verwerkt wordt in de jaarnota. Als de korting in de jaarnota verwerkt wordt, wordt deze afgetrokken van het bedrag dat u bij moet betalen of opgeteld bij het bedrag dat je teruggestort krijgt. Wanneer u twijfelt of u de cashback wel teruggekregen hebt, kun je altijd contact met ons opnemen.

Wat is het verschil tussen een enkel en dubbeltarief?

In de meeste gevallen is het enkeltarief het gemiddelde van de tarieven bij het dubbele tarief. Het dubbele tarief kent een normaaltarief en een daltarief. Het normaaltarief geldt voor het verbruik overdag. Het daltarief geldt voor de nacht (tussen 23:00 en 7:00) en voor het weekend. Wanneer minstens de helft van jouw verbruik in de periode van het daltarief ligt, is het goedkoper om met het dubbeltarief te rekenen. Op jaarbasis scheelt dit bij particulieren echter relatief weinig, waardoor het niet extreem loont om al te veel te letten op het wanneer van het verbruik.

Ik heb een nieuwe leverancier, maar toch krijg ik nog mails van de oude leverancier. Hoe kan dat?

Dit kan zeker kloppen. U zult mails ontvangen van je oude energieleverancier totdat het contract bij de nieuwe leverancier daadwerkelijk is ingegaan. Energieleveranciers communiceren de overstap onderling pas vlak voor de overstapdatum, waardoor je oude energieleveranciers voor de overstapdatum nog mails kan versturen over bijvoorbeeld een nieuw termijnbedrag. Met deze mails hoeft u niets te doen.

Er wordt nog geld van mijn rekening afgeschreven door de oude leverancier. Klopt dit?

Dit kan zeker kloppen. U zult afschrijvingen ontvangen van je oude energieleverancier tot 6 weken nadat het contract bij de nieuwe leverancier daadwerkelijk is ingegaan. De oude energiemaatschappij maakt na overstapdatum een eindrekening waarbij de betaalde termijnbedragen verrekend worden met het verbruik in de afgelopen periode.

Hoe zijn energietarieven opgebouwd?

De energierekening die men binnenkrijgt is opgebouwd uit drie verschillende onderdelen: leveringskosten, netwerkkosten en belastingen.

De leveringskosten zijn de kosten die u betaalt aan de hoeveelheid verbruikte kWh stroom en m3 gas die u gebruikt.

Als onderdeel van de leveringskosten heeft u het vastrecht en de regiotoeslag. Het vastrecht is een vast maandelijks bedrag wat u als administratiekosten kunt zien vanuit de leverancier. De regiotoeslag is een bedrag wat bovenop uw gastarief komt te staan. Deze is afhankelijk van je woonplaats. Des te dichter je bij een gaswinningsgebied woont (Groningen) des te lager deze toeslag.

Netwerkkosten zijn de kosten die in rekening worden gebracht door de netwerkbeheerders voor de transport van gas en stroom.

Onder de belastingen vallen onder andere de energiebelasting en de heffingskorting. Deze belasting en heffingskorting wordt door de overheid bepaald. Elk huishouden heeft recht op deze heffingskorting.

Uit welke kosten is mijn Energiefactuur opgebouwd?

De totale prijs die je betaalt voor je energiefactuur bestaat uit de volgende onderwerpen: de verbruikte energie, alle infrastructuur en diensten die de energie hebben getransporteerd, en overige belastingen en vergoedingen die vanuit de overheid worden gereguleerd. De kostenposten uit de vorige vraag (leveringskosten, netwerkkosten en belastingen) zijn hier onderdeel van.

Wat is Energiebelasting?

Vanuit de overheid wordt er gestimuleerd om zo veel mogelijk energie te besparen en om duurzaam om te gaan met het verbruik van energie. Op dit gebied zijn er drie verschillende maatregelen: de reguliere energiebelasting, die betrekking heeft op de verbruikte hoeveelheid elektriciteit en gas. De tweede maatregel is de vermindering op energiebelasting. Dit is een korting die vanuit de overheid wordt berekend over je energierekening. Naast deze twee maatregelen betaal je ook 21% btw over energie.

De tarieven van mijn verlengingsaanbieding zijn lager dan de tarieven van de aanbieding via de Energiesnoeier. Waarom zou ik dan toch overstappen?

Het kan zijn dat de tarieven van het verlengingsaanbod lager liggen dan de tarieven van onze aanbieding. Toch kan een overstap dan vaak gunstiger zijn door de welkomstbonus die daarbij komt kijken. 

Heb je een vraag?
Twijfel niet en vraag het ons!
Heb je een vraag?
Twijfel niet en vraag het ons!
Jaarnota/Contract
Waar kan ik deze vinden?
De meest recente jaarnota of contract is te vinden in je mail. Energiemaatschappijen sturen dit namelijk altijd via de mail. Mocht je hem daarin niet kunnen vinden, dan kan het zo zijn dat het in de spammail is gekomen. Ook is bij veel energiemaatschappijen het geval dat je een account krijgt.
Wat doet de Energiesnoeier met mijn gegevens?
De meest recente jaarnota of contract is te vinden in je mail. Energiemaatschappijen sturen dit namelijk altijd via de mail. Mocht je hem daarin niet kunnen vinden, dan kan het zo zijn dat het in de spammail is gekomen. Ook is bij veel energiemaatschappijen het geval dat je een account krijgt.
Jaarnota/Contract
Waar kan ik deze vinden?
Wat doet de Energiesnoeier met mijn gegevens?
De meest recente jaarnota of contract is te vinden in je mail. Energiemaatschappijen sturen dit namelijk altijd via de mail. Mocht je hem daarin niet kunnen vinden, dan kan het zo zijn dat het in de spammail is gekomen. Ook is bij veel energiemaatschappijen het geval dat je een account krijgt.
De meest recente jaarnota of contract is te vinden in je mail. Energiemaatschappijen sturen dit namelijk altijd via de mail. Mocht je hem daarin niet kunnen vinden, dan kan het zo zijn dat het in de spammail is gekomen. Ook is bij veel energiemaatschappijen het geval dat je een account krijgt.
we luisteren graag naar onze klanten
Vul hieronder je review in
we luisteren graag naar onze klanten
Vul hieronder uw review in
we luisteren graag naar onze klanten
Vul hieronder je review in
we luisteren graag naar onze klanten
Vul hieronder uw review in
we luisteren graag naar onze klanten
Vul hieronder je review in
we luisteren graag naar onze klanten
Vul hieronder uw review in

Energiecontract

Het controleren van het energiecontract en advies voor een beter en goedkoper contract is kosteloos. Wij krijgen namelijk vanuit de energiemaatschappij betaald als we een nieuw contract mogen aanleveren.

Financieel ga je er altijd op vooruit!

Netbeheer en energiebelasting

Hiervoor werken we op basis van ‘no cure no pay’. Als we een besparing realiseren vragen wij daar 35% van de besparing van. Op die manier ga je er altijd op vooruit.

Financieel ga je er altijd op vooruit!

Energiecontract

Het controleren van het energiecontract en advies voor een beter en goedkoper contract is kosteloos. Wij krijgen namelijk vanuit de energiemaatschappij betaald als we een nieuw contract mogen aanleveren.

Netbeheer en energiebelasting

Hiervoor werken we op basis van ‘no cure no pay’. Als we een besparing realiseren vragen wij daar 35% van de besparing van. Op die manier ga je er altijd op vooruit.

Get in touch
Say Hello.
Stationsweg 41 3331LR Zwijndrecht
Sky Rocket Your Agency Income
Get Our Free Guide to

Wij zijn geen vrijwilligers, maar dat kan omdat wij vanuit de energiemaatschappijen een vergoeding krijgen voor de energiecontracten die we aanmelden.Echter is er wel een ontwikkeling gaande; voor een duur energiecontract krijgen verkopers een hoge vergoeding. Dit geldt voor bijna alle deur-aan-deur verkopers en telefonische aanbiedingen. Voor een contract met lage tarieven wordt de vergoeding echter steeds lager. Verkopers bieden deze lage tarieven daarom ook steeds minder aan. Wij gaan graag een lange termijn relatie met je aan zodat jij ontzorgd wordt en het voor ons een rendabele business case is. Zo heb jij de scherpste tarieven en kunnen we je als klant op nummer 1 zetten.

Onze dienst kost je niets!
Prijzen

Wij zijn geen vrijwilligers, maar dat kan omdat wij vanuit de energiemaatschappijen een vergoeding krijgen voor de energiecontracten die we aanmelden. Echter is er wel een ontwikkeling gaande; voor een duur energiecontract krijgen verkopers een hoge vergoeding. Dit geldt voor bijna alle deur-aan-deur verkopers en telefonische aanbiedingen. Voor een contract met lage tarieven wordt de vergoeding echter steeds lager. Verkopers bieden deze lage tarieven daarom ook steeds minder aan. Wij gaan graag een lange termijn relatie met je aan zodat jij ontzorgd wordt en het voor ons een rendabele business case is. Zo heb jij de scherpste tarieven en kunnen we je als klant op nummer 1 zetten.

Onze dienst kost je niets!
Dit wil ik!
Vul hieronder je gegevens in
Dit wil ik!
Vul hieronder uw gegevens in
Kom in actie!
Vul hieronder je gegevens in
Kom in actie!
Vul hieronder uw gegevens in
Ik wil een gratis check!
Vul hieronder je gegevens in
Ik wil een gratis check!
Vul hieronder uw gegevens in:
Ik wil een gratis check!
Vul hieronder je gegevens in
Ik wil een gratis check!
Vul hieronder uw gegevens in:
Kom in actie!
Vul hieronder je gegevens in
Kom in actie!
Vul hieronder uw gegevens in
Kom in actie!
Vul hieronder je gegevens in
Kom in actie!
Vul hieronder uw gegevens in
Start nu!
Vul hieronder je gegevens in
Start nu!
Vul hieronder uw gegevens in
Samen aan de slag
Vul hieronder je gegevens in
Samen aan de slag
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Start nu!
Vul hieronder je gegevens in
Start nu!
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Start nu!
Vul hieronder uw gegevens in
Start nu!
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Start nu!
Vul hieronder je gegevens in
Start nu!
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Start nu!
Vul hieronder je gegevens in
Start nu!
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Kom in actie!
Vul hieronder je gegevens in
Kom in actie!
Vul hieronder uw gegevens in
Volledige ontzorging
Zelf hoef je niks te doen!
Wanneer je contract na een jaar afloopt, switchen wij je opnieuw zodat je blijft besparen. Jaar in, jaar uit!
Volledige ontzorging
Zelf hoef je niks te doen!
Wanneer je contract na een jaar afloopt, switchen wij je opnieuw zodat je blijft besparen. Jaar in, jaar uit!
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
Je kan spreken van een groot zakelijk contract als:
Voor grootzakelijke klanten geldt het netbeheerdersmodel. Je krijgt dus een factuur voor de kosten van het netbeheer van de netbeheerder zelf.
Grootzakelijke energieklanten worden per maand op basis van werkelijk verbruik gefactureerd. Dit hangt af van de aanwezigheid van een telemetriemeter (slimme meter).
De capaciteit van minstens één aansluiting moet voor elektriciteit groter zijn dan 3×80 Ampère en voor gas groter dan 40 m3 per uur.
Je kan spreken van een groot zakelijk contract als:
De capaciteit van minstens één aansluiting moet voor elektriciteit groter zijn dan 3×80 Ampère en voor gas groter dan 40 m3 per uur.
Voor grootzakelijke klanten geldt het netbeheerdersmodel. Je krijgt dus een factuur voor de kosten van het netbeheer van de netbeheerder zelf
Grootzakelijke energieklanten worden per maand op basis van werkelijk verbruik gefactureerd. Dit hangt af van de aanwezigheid van een telemetriemeter (slimme meter).
Aanmelden
Vul hieronder je gegevens in
Aanmelden
Vul hieronder uw gegevens in
7 tips
Vul hieronder je gegevens in dan mailen we de pdf met de tips!
7 tips
Vul hieronder je gegevens in dan mailen we de pdf met de tips!